Thursday, October 30, 2008

pää

Taas on kiire, mutta eilen oli ajatuksena kirjoittaa pääjuttuja, eli: olin lenkillä ja alkoi sataa. Kaatamalla. Minulle ei ollut hattua, koska olin sauvakävelyllä. Satoi päähän, kylmää vettä. Se viilensi, vesi valui pitkin otsaa ja kasvoja. Miten harvoin tulee ajatelleeksi ylhäällä olevaa avaruutta. Vesi tulee sieltä, ja se avaruudellinen vesi sataa päällemme. Ajattelen sitä tilaa! (Kovin korkealla ei kuitenkaan sada.) Ajattelin päätäni vielä myöhemminkin illalla. Pesin tukkani, ja sen jälkeen laitoin päähän pyyheturbaanin. Ja kun sattumalta kosketin päätäni, pyyhkeen ympäröimää, hetken tunsin, miltä tuntuisi olla kalju. Hiukset olivat poissa, ja pää oli sileä ja pyöreä.

3 comments:

Anonymous said...

Miltä tuntuu olla kalju? kosketa otsaasi ja kuvittele että se jatuu.
Niin, avaruussade laskeutuu päänuppiin ja kohta on kylmä.

Anonymous said...

Hei Risto. Minä odotan jo lunta, olen jo pitkään nähnyt unia lumesta maassa. Toivottavasti se toteutuu. Kylmä talvi on niin lyhyt, helmikuun lopulla jo alkaa valjeta ja kevät tulee. Paras ottaa pimeydestä ja kylmästä kaikki irti. (Huomaatko, olen positiivisella tuulella, vaihteeksi.)

Anonymous said...

Halusin lähettää pienen sanan sanoa kiitokseni fantastinen pisteitä kirjoitat tällä sivustolla. Omat aikaavievät internet lookup on lopussa ollut kunnia erittäin hyviä ideoita vaihtaa Oman kaverukset. Olisin ilmaista, että monet meistä sivuston käyttäjät todellisuudessa ovat erittäin suotu olevan olemassa merkittävä yhteisön kanssa niin paljon ihania yksilöiden hyödyllisiä kohtia. Tunnen todella onnekkaaksi käytetään verkkosivun ja odotan niin paljon enemmän hauskoja hetkiä käsittelyssä täällä. Kiitos paljon vielä kerran paljon asioita.