Tuesday, October 02, 2007

uni

Viimeöinen uneni oli aivan täysin uudenlainen. Olin mukana aarteen nostamisessa, rosvojoukkio ryösti aarteita jonkin kaupungin edustalta merestä, se oli Englannin rannikkoa. Sitä hämmästelin, että Englannin rannikolta löytyy tällaisia aarteita. Mitä ne aarteet olivat, en muista. Näin ne, mutten enää muista. Olin jotenkin sekaantunut rikollisjoukon toimintaan, tietämättäni olin mukana... Nämä suuntaviivat ovat niin heikot, näiden pohjalta on kuitenkin mentävä.... Oli toisaalla iso ja jykevä ovi, ryöväreiden päämaja oli siellä, mietin sen oven takana, mitä tehdä. Ymmärsin mitä oli tapahtumassa, olin vyötetty mukaan tällaiseen toimintaan. Sitten olimme jo merenrantakaupungissa, joka muistutti Venetsiaa. Vesi (niin, joo..) liplatti, muistan tummansinisen veden ja portaat, jotka laskeutuivat mereen. Oli kesä. Syvyyttä ei osannut sanoa, mutta antiikin ajan aarteita sieltä nousi. Varmaankin jotakin näennäisesti arvotonta, mutta joka ei ollut pelkkää vanhaa rojua. Kaikille oli niiden esineiden arvo selvää heti kun ne näimme. Rosvot ja minä emme olleet ystäviä, mutta toimimme yhdessä, hyvää pataa, no problem. En tiedä sainko osan aarteista. Ehkä en, mutta sain olla mukana.

No comments: